Trippin' - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemarie Jonge - WaarBenJij.nu Trippin' - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemarie Jonge - WaarBenJij.nu

Trippin'

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

11 December 2007 | Suriname, Paramaribo

Hééé
Hoe gaat het met iedereen? Vast wel goed he daar in dattt moooiiee Nederlanddd! ;=)
Hier in Suriname gaat het nog steeds geweldig, ik heb weer superr gave dingen beleefd!!
(jajaja sorry, ik kreeg als commentaar dat het saai werd om steeds te horen en lezen dat het zo gaaf is hier... maar echt ik blijf erbij hoorr!!)

Ik heb weer een verhaal over twee weken.. Vorige week hele week stage gehad en naast stage weer veel dingen gedaan, zoals gebarbequed bij Paul met zijn huisgenoten, gefitnessed, gestadt enn donderdagavond hebben we super gezellig met onze huisbaas lopen zuipenn!! Hahah ja... ik had weer heel wat bacardi achter de kiezenn!
Nu bedenk ik mij dat ik het verhaal van vorig weekend ook nog niet heb verteld.. Zaterdag waren we met Dion meegeweest naar het binnenland. Eerst moesten we naar Lelydorp want daar woont Dion. Daar kwamen we aan bij een huis met verschillende schuren waar ontzettend veel tropische vogels zaten.
Daarna gingen we weer, in de truck, in de laadbak racen naar achter Zanderij nog.. Toen we van de openbare weg af waren en op een bauxietweg reden, werd de quad die in de laadbak stond, eraf gekickt en wij mochten gaan rijden!!
Naah cool man, ik eerst bij Dion achterop keihard!! Het leuke is ook dat de bauxietweg waar we op reden echt gigantisch slecht was (veel kuilen en diepe plassen) nou hij natuurlijk patsen en keihard door alle plassen scheuren! Waaah.. ik was best oranje;) daarna mocht ik rijden en hij achterop! Damn.. best lastig man, dik zwaar stuur enzo, maargoed het ging redelijkk! Totdat ik de bosjes in reed, whahahaha, daarna heeft Dion mij maar geholpen met het sturen!!
Nou toen iedereen was geweest stopten we bij een sula, jammer genoeg was er geen sula omdat er geen water was... maar daar hebben we wel sidderalen gezien in het plasje water wat er nog stond..
Gelukkig zijn we daar niet ingegaan anders werd je geelektrocuteerd man.
Toen we naar een zware reis heen weer terug moesten was het al donker geworden, ik zat samen met Eva en Dion in de laadbak.. Best koud man! Hoe langer je hier zit hoe eerder je het koud krijgt ed.. Dat wordt nog zwaar in NL.
Maargoed we waren ’s morgens om half 5!! pas weer terug.. geheh we waren keilang onderweg geweest.. maarja het was het wel waard:D Zie fotows!
En de volgende dag gingen we om 10 uur al naar white beach gezellig met onze buren! Ik was nog best gaar van de vorige dag maarja na een paar biertjes ging dat gevoel ook wel weer weg...
Jammer genoeg was het wel slecht weer, best veel geregend!! Maarja kan mij niet deren, ik bleef gewoon in het water voetballen met opa Leo. Het was best druk, stuk of 50 man, iedereen had eten meegenomen enzo dus we hebben weer heerlijk Surinaams gegeten!

En toen was het weekend voorbij en hadden we weer stage.. Tot nu toe bevalt de kinderafdeling mij nog super goed! Ik heb al meer gedaan dan ik ooit in de negen weken op Chirurgie heb gedaan.. pff..
De doelgroep spreekt mij ook veel meer aan! Als je de verpleeghandelingen etc gedaan hebt ga ik lekker spelen met de kids! Hahha dan ben ik af en toe zelf nog een kind.. maargoed zolang de kids je maar mogen toch:) En natuurlijk blijf ik ook professioneel hoor:P gehe.
Een leuk verhaal wel, op de afdeling kwamen twee gehandicapte kindjes, nu blijkt dat veel collega’s moeite hebben om deze kindjes te verzorgen etc, ze slaan, schoppen, ze zijn dan gewoon onhandelbaar. Ze zijn verstandelijk en lichamelijk gehandicapt..
Nou kunnen Eva en ik samen veel bij deze kindjes bereiken, ze laten alles toe en vinden ons aardig:D Dat is best kikke!! Nu hoorden we na het weekend dat ze moeiten hadden gehad om te kindjes te baden en ze zagen dat wij het zo goed konden, best lachen hoor!!:) voel je je wel gewaardeerd..
En die kindjes zijn zoo lief.. dacht dat ik nooit met gehandicapte kindjes zou kunnen werken, nou flauwekul dus want ik vind het vet leuk!
Het is nu alleen wel zielig omdat de jongenste (mijn maatje) naar de boxen moest (geisoleerd) omdat hij de hele tijd flink aan de diaree is.. en nu moet hij daarheen zodat hij op kan knappen zonder al te veel bacillen om zich heen.. Nouu:(
Maargoed ik ben nu wel van mening dat ik iets met kleine kids wil doen of ouderen!!

Nou en we hadden dus doordeweeks ook veel te doen savonds... Ja de tijd gaat heel snel, nu op dit moment, nu ik dit verhaal heb geplaatst, moet ik nog maar 2 dagen stage lopen!
YES YES HATSIIKIIDEEE

En dan dit weekend.. we zijn weer het binnenland ingegaan.. jajaj verrassend right;) We zijn bijna nooit meer thuis in het weekend maargoed zo hoort het ooK! Binnenland is zoveel mooier..
We waren met een super gezellige groep naar Bakaa Boto. Deze plaatst ligt iets voor Atjoni (waar we op de boot stapten naar Isadow).
We waren met, Eva, Tom, Lucas, Paul, Jeffery en Robine (vriendin van jeffery). Zij zijn huisgenoten van Paul! Nou Bakaa boto ziet er ongeveer net zo uit als Isadow maar dan misschien wel iets mooier!!
Zie de fotows..
Zaterdag was het jammer genoeg niet zo heel lekker weer.. maar we hebben ons wel vermaakt... de nodige alcohol was weer mee en we hadden YATZEE! Jaja:P
’s avonds hadden we een kampvuurtje gemaakt en gezellig er rond gezeten.. Paul had zijn mondharmonica mee en wij zongen hahaaa.
Zondag zijn we super ver wezen varen, nog verder dan Isadow.. echt een onwijs mooie rivier is het.. we zijn na 4 uur varen een stuk bruiner geworden;)
Maargoed we vaarden dus over de rivier en deze kan je niet vergelijken met bijv. de Maas ofzo:P
Nee in deze rivier heb je vele sula’s (stroomversnellingen). Op sommige plaatsen stond het water nog vrij laag.. met als gevolg dat je uit de boot moest stappen om de boot vervolgens door de stroomversnellingen te trekken. Nu is de bodem bezaaid met kleine stenen, grote stenen, etc dus lopen op je blote voeten doet kei pijn. Maargoed ik stap bij de eerste stroomversnelling uit de boot en help mee met de boot. Damn de mannen gingen veel te hard! Ik kon het niet bijhouden en struikelde. Robine liep achter mij en struikelde ook.. Maar de anderen gingen gewoon door.. met als gevolg dat Robine en ik achterbleven in de stroomversnelling. Zonder boot om je aan vast te houden is het nogal moeilijk om je staande te houden, laat staan om vooruit te komen. Maarja je wilt je niet aanstellen dus ik proberen door te lopen. Nou op een gegeven moment viel ik heel de tijd met als gevolg dat ik steeds werd meegesleurd naar het punt waar ik begon.. na een tijdje was ik nogal gefrustreerd! Want damnn ik kwam er toch niet meer uit.. en robine had hetzelfde..
Toen mijn zonnenbril en mijn knie kapot waren was ik het beuu! Ik liet me terug voeren naar stenen en ben via een ander pad bij de boot gekomen..
Waaah dat was me de schrik wel hoor.. je denkt op dat moment van shit ze staan daar op mij te wachten en ik kom er niet uitt en ik wil me niet aanstellen..
Maarja ik had wel de schrik in mijn benen en mijn knie is nu dik:P
Nouja en verder was het welll leuk hoor!! We waren nog even gestopt op Isadow en daar zat bij toeval Dion! Dus die hebben we ook nog even hallo gezegd=)..
Na paar uren zijn we weer terug gegaan en in de avond waren we weer thuis...

En dan heb ik nu nog 2 dagen stage te gaan.. ik ben echt zoo blij als dit voorbij is! We hebben zolang stage gelopen.. pfff.. Ik heb het wel gehad!! Toch ga je het ziekenhuis aan de andere kant wel weer een beetje missen.. want het is weer een stuk van Suriname wat je afsluit...
De laatste week willen Eva en ik een scooter gaan huren!! Lekker rondtouren in de buurt van paramaribo!! Dan nog een dag de koffer inpakkken en de laatste dagen zullen wij dan vertoefen op Torarica.. Oeii... een hele zware week dus:P
In de laatste week zal ik mijn laatste verslag typen..

Raar hoor.. dat na die vier maanden er nu bijna een eind aan is gekomen...
Neeeeeeee, ik vind het hier veel te moooi!!
Maar aan de andere kant... je familie en vrienden zien, Yes yes, daar heb ik ook veeel zin an!

Tot snel.

Kusss.

  • 11 December 2007 - 19:01

    Ronnie:

    fipooooo

  • 12 December 2007 - 18:48

    Sanne:

    Echt fijn om te lezen dat jullie je daar nog vermaken!!! Geweldig!! Toch ben ik ook blij dat jullie over 1,5 week weer thuis gaan, mis jullie wel hoor! :)

    Nog heel veel plezier en geniet er nog van!!!!

    Dikke kus en knuffel

  • 14 December 2007 - 09:48

    Lian:

    wat zullen jullie deze uitstapjes (en elkaar) missen !!!!!

  • 17 December 2007 - 13:00

    'Tante' Els:

    17 december 2007.
    Alweer een geweldig verhaal en mooie foto's. Ik zal deze extra-tjes op een gewone kantoordag missen.

    Tot zondag !

    Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2007

Aan alles komt........................... een eind

11 December 2007

Trippin'

26 November 2007

Jarig op Blanche Marie

11 November 2007

Stoelmanseiland =) !!!!!!

30 Oktober 2007

Vakantieee! RelaXXenn
Annemarie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 21592

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: