Vakantieee! RelaXXenn - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemarie Jonge - WaarBenJij.nu Vakantieee! RelaXXenn - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemarie Jonge - WaarBenJij.nu

Vakantieee! RelaXXenn

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

30 Oktober 2007 | Suriname, Paramaribo

Heee mensen
Het is alweer een tijd geleden dat ik een berichtje heb geplaatst! Jammer dat het enthousiasme van de reactie-gevers wat is gezakt:P maargoed maakt niet zo uit.. ik hoor namelijk van vele kanten dat mijn verhalen toch wel worden gelezen! Gaat verder alles goed met iedereen??
Nouuu wat ik allemaal heb meegemaakt.. is heel veel en ik kan het nooit zo omschrijven zoals ik het heb meegemaakt maar bij deze ga ik toch een poging wagen:)
Ik zal beginnen waar ik was geeindigd in mijn vorige verhaal.. Salsa les is afgelopen! Yes hahaha, nee het was hardstikke leuk maar na 8 weken 4 uur per week salsa te hebben gelest, heb je toch zoiets van ehhh, ik wil een avondje vrij! Dus ik ben er blij mee:)

We hebben ook weer heel wat tripjes gemaakt!! Vorige weekend zijn we met een hele Nederlandse crew naar Bigi Pan geweest. Bigi pan is zoals de naam zegt een heel groot meer. Het ligt helemaal westelijk bovenin Suriname, tegen de Atlantische oceaan aan. In het meer staan drie huisjes op palen met daarin balken waaraan je de hangmatten kan hangen! Nouu dat was gaaaf, gezellig met allemaal leuke mensen naast elkaar in de hangmat liggen maffen! Overdag zijn we het meer rondgevaren en hebben we hele mooie vogels gespot! ’s Avonds gingen we in de boot op zoek naar kaaimannen, zoals op de foto, heb ik er één gezien! Een heel groot nadeel was, dat ik die avond meer dan 50 x ben geprikt door muggen! En dat terwijl ik wel lange mouwen en lange broek aanhad.. maargoed daar hebben ze dan ook doorheen geprikt.. een HEL die nacht en dagen daarna! Maarja anderhalve week verder zijn ze gelukkig weer weggetrokken.
Ennn dan die zondag kwamen Eva haar ouderss! We hebben echt een super leuke vakantieweek gehad, zo snel is de tijd nog nooit gegaan. Elke dag lekker relaxt zwemmen aan het zwembad van het hotel (luxte van Suriname:P), lekker liggen op je ligbedje met een cocktail naast je en zeer relaXt, je hebt hier wireless internet ook gratis! Daar hebben we dan ook zeker gebruik van gemaakt. Vooral omdat we bezig waren met ons begeleidingsplan... wat nu wel mooi af is!!
Nou en verder zijn we op dolfijnentour geweest, heel mooii, gezellig met zijn 5-en op een bootje, over de Suriname rivier. De bootsman zette zo’n gezellig muziekje op en hij floot op zijn fluitje om de dolfijnen te lokken. In het begin dacht ik nog.. oo dit wordt niets.. want ze kwamen niet dichtbij, maar op de terugweg waren er echt onwijs veel!! Echt mooi, jammer genoeg zijn ze wel iets te snel om er hele mooie foto’s van te maken maar ik heb er toch een paar! Tijdens de bootreis kwamen we ook op Braamspunt (strandje op het punt waar de Suriname rivier, de Commewijne rivier en de Atlantische oceaan elkaar treffen). Braamspunt was opzich niet heel mooi maar er waren wel stuk of 6 puppies! Aaaah wat lieff, ze gingen in Eva haar broek hangen en aan mijn armen enzo, ja heel leuk!
Ook zijn we lekker elke avond uit eten geweest en nog naar een vlinderkwekerij geweest, met hele mooie vlinders en slangen waren er ook:P!
Nou en dit weekend, zooo, toen waren we naar Isadow! Isadow is een vakantieeilandje en aan de overkant van de rivier ligt Jaw Jaw, een traditioneel Marron (gevluchte slaven) dorpje. Na een lange busreis (wel relaxt busje hadden we!) kwamen we aan in Atjoni waar we op een bootje stapten en naar Isadow vaarden. Nou echt een hele mooi boottocht, door de rivier met aan weerskanten het oerwoud en door de rivier lagen allemaal stenen die de stroomversnellingen veroorzaakten, dus voor die bootsmannen is het hard sturen!
Daar aangekomen hebben we rondgekeken en heel lang in de stroomversnellingen gezeten, net een jacuzzi joh. ’s Avonds zijn we op jacht gegaan naar Spinnen en kaaimannen. nOu die spinnen heb ik gezien hoor! Dikke tarantula’s in de palmbomen.. pfff.. maargoed eigenlijk toen ik er zo dichtbij stond vond ik het helemaaal niet eng.. Niet dat ik ze in mijn bed wil hebben hoor!

[Ondertussen zit ik op het terras van het Torarica hotel, samen met Eva, Henk, Lian (ouders) en Tom. En ze zijn vanalles aan het vertellen wat ik in het verhaal kan zetten (vooral dingen waardoor ik voor aap sta) maar het is gezellig! Ook lukt het me niet om me nu goed te concentreren:P]

Verder met Isadow, kaaimannen hadden we van veraf gezien, een paar rode ogen, niet echt boeiend dus.. De volgende dag hadden we een rondleiding in Jaw Jaw, mooi dorpje! Erg leuk om te zien hoe de mensen daar echt nog ouderwets leven. Het is ook frapant dat alleen de vrouwen en de kleine kinderen in het dorp wonen. Dit komt omdat mannen ergens anders de kost moeten verdienen en de oudere jongens ook. Als je daar niet kan jagen, vissen, boten bouwen etc, dan ben je eigenlijk niets waard. De vrouwen moeten trouwens uit het dorp als ze ongesteld zijn, dan zijn ze namelijk onrein.. Ze moeten dan met zijn allen gezellig in een hutje midden in de jungle zien te overleven.. voor de vrouwen best relaXt omdat ze dan niet voor eten etc. moeten zorgen.
Ook hadden we daar door de jungle gelopen, jammer genoeg geen enge beesten gezien. Toch moet ik zeggen dat de jungle wat tegenvalt daar omdat ik de jungle in Brownsberg al had bewandeld.:)
Wat ik trouwens vergeten ben om in het begin te vertellen was dat we echt met heel veel mensen naar Isadow gingen, ik dacht aan een stuk of 10 ofzo, nouu we waren met zijn 30-en! Er kwam namelijk een hele Salou bus mee (hahaha zo noemden we ze in het begin omdat ze aan de lopende band zuipen en jointjes roken)
In het begin had ik nog zoiets van neee waar gaat dit heen maar uiteindelijk was het hardstikke gezellig met hun! Vooral de tweede avond.. we hadden lekker gegeten (kip en rijst) en daarna begon de drank en de hasj te vloeien. Er kwam ook een plaatselijk bandje met trommels enzoo, we zaten allemaal in een rondje en in het midden een kampvuur, nouu echt ZOO leuk, je danst rond het kampvuur met super gave muziek op de achtergrond en (een beetje) licht in het hoofd, nouu dat was het zoo leuk en gezellig! Daarna waren Eva en ik samen met Elton (gids), de chauffeurs en nog een paar mensen gezellig in de jacuzzi (stroomversnelling) gezeten, midden in de nacht! RelaXt! Veel weet ik er alleen niet meer vanaf haha!
En de volgende dag, een beetje brak wel, heb ik heel de ochtend heel fijn in mijn hangmat gelegen met een muziekje op en zoo genoten van het uitzicht, de sfeer en de omgeving, op dat moment had ik echt zoiets van JAA ik ben gelukkig en ik wil hier niet meer weg. Jammer genoeg was het na een paar uur zover dat we weer terug moesten naar huis...
De reis verliep wel oke en vandaag was de dag dat we weer naar het ziekenhuis moesten.. Hmmzz too bad. Maargoed nog 3 daagjes, morgen een halve want we gaan nog gezellig zwemmen met Henk en Lian. En zaterdag gaan we vliegeennn naar Stoelmanseiland! Zoo, ik ben echt benieuwd hoe dat gaat verlopen hoor, nog een weekje vakantie;-)... Dus over twee weken kom ik weer met een heel uniek verhaaltje.
Verder wil ik nog even kwijt dat ik het echt een onzettende fijne week vond met Eva haar ouders. Het was heel gezellig en we hebben veel gelachen!! Ook heb ik veel gelachen om Henk.. hahaha hij is zo grappig, hij kijkt altijd zoveel rond in de omgeving dat hij niet let op waar hij loopt, nouu ik heb hem al zo veel zien struikelen hihi. Ja het was echt ontzettend leuk!
Ook op de terug reis in het busje over de bauxietweg was erg grappig, het had namelijk geregend en er stonden hele grote plassen op de weg. Eva en Henk tegen mij van als jij nou 10 min met je hoofd uit het raam hangt krijg je van ons een belgisch frietje bij aankomst op Schiphol. Hahah nou ik met mijn hoofd uit het raam... ja ik was best oranje!! Lachen mann.

En nu zit ik al over de helft.. nog acht weekjes en dan ben ik weer thuis.. aan de ene kant heel fijn maar aan de andere kant.. nu heb ik zoiets van DAMN ik geniet hier en het komt nooit meer terug dus ik gaa genietenN!!!

Zoo.. heel verhaal, hopelijk hebben jullie ervan genoten om hem te lezen!

Doeii xx

  • 31 Oktober 2007 - 14:58

    Els (tante Van Eva):

    Annemarie,

    Geweldig gezellig verhaal. Leuk om zo lezen over mijn petekind(je), haar ouders en vrienden. Prachtige foto's van een grandioos mooi land met boeiende inheemse mensen en hun Hollandse gasten.
    Weer een feestje voor me om te lezen.

    Dank en groeten aan Eva en Tom !

    Els


  • 05 November 2007 - 08:04

    Lian:

    ik zit hier met heimwee de foto's te bekijken, wat was het fijn en gezellig bij jullie !!!!!!!!!!

  • 09 November 2007 - 12:18

    Ronnie:

    Hoi Zusje

    Net even je verhaal hierboven gelezen, was het natuurlijk al weer tijden van plan, maar niet van gekomen (vergetuh). Maar super vet joh, gave foto's van die vlinder, tarantula, kaaiman, dolfijnen; meesterlijk!!

    Ik hoop dat je andere weekje vakantie ook helemaal top is, lekker genieten!! Het is nu vrijdag, dus het zal al wel aan het opschieten zijn natuurlijk, maar je hebt vast nog wel vaker de mogelijkheid om te relaxen ;-) ;-).

    Momenteel ben ik weer online in Wageningen, waar we ons huisje hebben ingericht en geschilderd. Ben hier sinds maandagavond, en van't weekend weer terug naar Zeeland. Maar dan vanaf december zal ik hier wel vaker zijn!

    Ik ga snel weer online kijken volgende week, en misschien spreek ik je ook wel weer online als je weer terug bent van vakantie!

    Groetjesss

    Kussjess

    Je grote broer ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2007

Aan alles komt........................... een eind

11 December 2007

Trippin'

26 November 2007

Jarig op Blanche Marie

11 November 2007

Stoelmanseiland =) !!!!!!

30 Oktober 2007

Vakantieee! RelaXXenn
Annemarie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 21592

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: