Week 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemarie Jonge - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemarie Jonge - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

24 Augustus 2007 | Suriname, Paramaribo

Adres in Suriname:
Gerardusstraat 9b, Paramaribo, Suriname (nee geen postcode)

Nou.. we zijn aangekomen in Suriname! De dagen van te voren was het vooral afscheid nemen van iedereen.. Nooit leuk! Ik had ook een heel geslaagd afscheidfeestje gehouden;) toch?=)
Op dinsdag 21 augustus ging het dan gebeuren! Om kwart over 5 sochtends vertrok ik samen met mijn pap en mam naar Schiphol. Eva stond al om kwart over 6 op schiphol (die is gek:p).
Wij waren er drie kwartier later en Tom was er ook al, in ieder geval, we waren dus allemaal op tijd!
De vlucht zou 12 uur en 30 minuten gaan duren, vrij lang, komt omdat we een tussenstop zouden maken op Tobago ( eiland voor suriname). De vlucht ging goed enn gelukkig geen last van de rug ofzo gekregen:P Toen we op het vliegveld van Zanderij uitstapten, kwam de warmte ons tegemoet, DAMN het leek echt of we in een tropische kas terecht kwamen.
De taxi chauffeur stond zoals geregeld, op ons te wachten met in zijn hand een bordje met Ms. De Jonge 3 x. Jammer genoeg was het al donker in Suriname dus tijdens de taxi reis hebben we niet alles kunnen zien, wel zagen we veel mensen op straat, veel winkeltjes en de taxi chauffeur vertelde ook veel dingen over het land, erg leuk!
Wel waren we erggg moe/gaar. Toen we bij ons appartement kwamen zat de buurman op ons te wachten, hij liet ons zien waar alles stond enzo. Super relax, wij hebben een airco op de kamer!
Minder relax, ik kwam met mijn slimme opmerking om de airco ’s nachts uit te laten want dat zou energie besparen! Nouwee dat hebben we gemerkt, Eva en ik werden midden in de nacht wakkerr, badend in het zweet, Okee geen juiste beslissing van mij:P Daarna heb ik hem maar aangezet want Eva wou persee niet uit bed omdat het mijn schuld was, gehe. Toen in de ochtend werden we wakker omdat het weer zo koud was, hahah, agja nu hebben we de juiste stand te pakken.
De volgende dag kwam de beheerder en die heeft nog meer verhalen verteld, ook heeft hij ons meegenomen naar een fietsverhuur, we hadden gelijk een fiets gehuurd en daarna de stad rondgetoerd. Echt super leuk! In het appartement had ik nog zoiets van, damn wat doe ik hier.... maar toen we door de stad fietste was het gevoel van vakantie erg aanwezig.
Oja de verhalen over het nafluiten van de Surinaamse mannen, dat klopt!Poehh... O en heus niet alleen naar mij omdat ik blond ben maar naar Eva ook;) Agja vriendelijk glimlachen en doorfietsen.
’s Avonds zijn we nog even naar het internetcafe geweest wat hier vlakbij ligt en wat echt super is, is dat internet daar maar 1 euro per uur kost ofzo, duss dat is mooi! Dit was ook de avond dat we voor het eerst gingen koken. Het probleem dat hier een beetje is, is dat er veeeel supermarktjes zijn waar ze echt bijna niets wat wij willen, verkopen. We kwamen dan ook met spaghetti met tomatensaus en brood met knakworstjes, thuis.. Nou echt, zooo lekker heb ik nog nooit gegeten ;) (kiddin’)
Deze nacht hebben Eva en ik in tegenstelling tot de vorige nacht, goed geslapen! Yeah. Wel word je hier vroeg wakker maargoed, is niet erg want het is dan al kei zonnig etc. Ook zitten hier honden en hanen die midden in de nacht/begin ochtend gaan lopen bléren, niet leuk! Maargoed, zoals de paus zegt, alles went:p
Nu ik het over honden heb kom ik op het verhaal van Tom met de bezemsteel. Hier heb je best veel straathonden en ik vind dat superrr zielig, maarre we zaten dus lekker in de huiskamer, schrikt Eva opeens super erg omdat er een hond voor de deur stond. Overal voor de deuren en ramen zitten hier tralies voor tegen de inbrekers en gelukkig zat op dat moment ook het hek dicht voor de voordeur want anders was die hond gewoon bij ons in huis gekomen;) Maar het leuke, nouja, zielige was dus dat Tom achter die hond ging rennen met een bezem en in zijn hand. Aaaaaaah zielig he!
Op donderdag zijn we naar het ziekenhuis geweest. We waren allemaal erg benieuwd hoe het zou zijn. Nou opzich ziet het ziekenhuis er wel redelijk uit, vanbinnen is het wat minder, maargoed niet klagen! Want na een gesprek met de opleiding blijkt dat wij 4 dagen in de week moeten werken, de vrijdag is een studiedag, wat heel gebruikelijk is in Suriname! Ook staan Eva en ik gelukkig op dezelfde afdeling. Chirurgie/Interne Geneeskunde, zijn namelijk samengevoegd. Ik ben heeel benieuwd hoe het gaat worden! Maandag om half 8 worden we verwacht en dan krijgen we een rondtour.
Vandaag, vrijdag dus, hebben wij heeel het centrum doorgefietst. We waren namelijk op zoek naar de vreemdelingenpolitie, hier moesten wij ons aanmelden en het visum verlengen. Toen wij aankwamen bij het gebouw wat op de kaart stond, bleek dat hij is verhuist. Damnnn we moesten echt kei ver fietsen in de brandende zon (gelukkig had ik mij ingesmeerd). Maargoed eenmaal daar aangekomen waren ze erg vriendelijk en het visum is geregeld. Daarna zijn we de stad ingegaan en heb ik een badhandoek en we hebben een hangmat gekocht voor in de huiskamer! Nou daarna waren we helemaal kapott. Morgen lekker chillen in het zwembad...
De rest van de tijd zijn we gewoon nog lekker aan het relaxen, zoals op zijn Surinaams! We doden de tijd vooral met het spelen van computer spelletjes, zoals Atlantis en Carmagedon! Yeah!
De eerste dagen was het vooral erg wennen, ik had best last van heimwee, niet zo gek toch als je voor zo’n lange tijd van huis gaat...
Nu, een paar dagen later ben ik al best gewend, maar ik vind het nog wel allemaal erg spannend, we gaan nog zoveel doen, aaaaaaaaah. Maar wat dat allemaal is , dat lezen jullie later!!

Groetjesss aan thuis, Denk aan jullie enn check de foto’s !!

  • 24 Augustus 2007 - 20:21

    Lian:

    kei leuk, ook wat leuks bewaren voor als wij komen, henk en lian

  • 24 Augustus 2007 - 21:16

    Dennis:

    Hoi, leuk om te lezen dat alles tot dusver goed geregeld is.

    Groetjes, Dennis

  • 25 Augustus 2007 - 06:59

    Ronnie:

    Hey Zussssie! Goed bezig hoor, lekker fietsjes huren en stukje rondtouren door de stad. Wat zie je eigenlijk als je daar rondfietst, kwa indruk zeg maar (huizen, mensen, rijk/arm etc)? Veel plezier met lekker chillen dit weekend he ;-)

    xx
    ronnie

  • 25 Augustus 2007 - 08:24

    Wendy:

    Echt tof om te lezen dat alles goed gaat.
    jullie komen vast terug als negers met die zon :P ghehe
    Ben benieuwd naar je verdere verhalen:)
    geniet van je vrije weekend nog ff en su6 maandag int ziekenhuis.

    Kuz wendy (en ook van mark natuurlijk:))

  • 25 Augustus 2007 - 08:30

    Peenyy:

    Hey Annie!

    Leuk joh die foto's en verhalen! Jullie hebben echt een schattig blauw huisje!
    Maar veel plezier dit weekend! En succes maandag met je eerste stagedag!

    Xxx Peen

  • 25 Augustus 2007 - 08:47

    Manon:

    Heeeee Annie!!!

    Heerlijk om zo je verhaal te kunnen lezen op deze site. Krijg echt helemaal de kriebels als ik alles zo lees en de foto's bekijk, het lijkt me zo mooi en zo gaaaaf!!! :) Tof dat je al zo veel bekeken hebt!

    Geniet er lekker van he meissie!!
    Eerst nog een lekker weekendje genieten en ben ook erg benieuwd naar maandag!!

    XXXXX Manon.

  • 25 Augustus 2007 - 10:30

    Lou:

    Hee Annemarie! Mooi dat het allemaal bevalt daar. Hier is het ook gezellig uiteraard met Kapelse Dag! Maar je mist er niks aan hoor... kansloze blauwe avonden zullen nog wel vaker voorkomen :p.

    Succes met je stage volgende week he!
    XX

  • 25 Augustus 2007 - 17:33

    Jelte:

    Kleine,

    Leuk je verhaal te lezen!

    Veel succes maandag in het ziekenhuis en nie klagen he, jij hebt tenminste hitte en zon!

    Geniet er van!

    Kus

  • 26 Augustus 2007 - 14:12

    Iris:

    Heej Annemarie en Eva!
    Echt super cool zeg dat jullie daar nou lekker in Paramaribo zitte! Leuk om die verhalen te lezen.. ben echt jalours..;)
    Nog veel plezier en succes met stage!
    Kusjes Iris (HBO-V)

  • 26 Augustus 2007 - 19:35

    Trixie:

    succes morgen

    groetjes pap en mam

  • 26 Augustus 2007 - 19:38

    Trixie:

    Hoi an,

    Het was een heel verhaal,wel cool.leuke foto's,schitterende palmbomen.veel succes morgen bij je 1ste dag stage.groetjes pap en mam en een pootje van trixie en pieper.

  • 26 Augustus 2007 - 20:15

    Nevim :

    hoi, fijn om te horen dat alles goed gaat daar, veel succes met je stage.

    groetjes xxx

  • 27 Augustus 2007 - 16:51

    Joris:

    Hoi chickie

    Hoe is het allemaal, ja de standaard vraag he maar uit je reacties blijkt dat het allemaal erg goed gaat. Had ik trouwens net een heel verhaal getypt druk ik op plaats reactie loopt je site vast weg verhaal. Dus nu ga ik het gewoon nog een keer proberen. De eerste week zit er al weer voor je op he marie!! Zodoende is het nog maar 17 weekjes johh. Hoe het met mij gaat nou weer stukken beter in ieder geval na een week vol zakdoeken te hebben gevuld met traantjes. (gelukkig had ik er nog extra in de auto liggen :D ) Kapelse dag was helemaal geweldig vrijdag was reuze gezellig behalve de volgende dag wat minder voor het eerst hoofdpijn gehad in mn leven. De dag zelf was uiteraard ook enorm gezellig veel goede optredens waarvan louwie er alsnog boven uit kwam :D. Vrouwen zijn bij ons die dagen niet in het spel geweest hoor, meer daarover volgt per e-mail. Voor de rest ben ik hele dagen aan het werk he waarschijnlijk net als jij op je stage. Daar moet je de volgende keer maar eens wat over vertellen. Nou dit was hem voor vandaag en ik spreek je snel weer

    Doedoeg en een kus uit het altijd zo zonnige Zeeland.

  • 27 Augustus 2007 - 18:36

    Foort En Tilly:

    Hoi Annemarie,

    Leuk om zulke positieve berichten te lezen, wij zijn benieuwd naar de volgende ervaringen.

    Groetjes en succes,
    Foort en Tilly

  • 28 Augustus 2007 - 05:51

    Els Uit Nuenen:

    Geweldig leuk en spannend zo mee te kunnen lezen over jullie avontuur in Suriname.

  • 31 Augustus 2007 - 16:02

    Therese:

    Oef wat ben ik weer een muts he... Ik heb een tekst geschreven bij de week voordat je ging... FOUTJE
    Denk aan je annie
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2007

Aan alles komt........................... een eind

11 December 2007

Trippin'

26 November 2007

Jarig op Blanche Marie

11 November 2007

Stoelmanseiland =) !!!!!!

30 Oktober 2007

Vakantieee! RelaXXenn
Annemarie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 21596

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: