De weken schieten al op - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemarie Jonge - WaarBenJij.nu De weken schieten al op - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemarie Jonge - WaarBenJij.nu

De weken schieten al op

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

23 September 2007 | Suriname, Paramaribo

Helloo.

Hoe gaat het? Hierrr goed. Er zijn nu al 5 weken/ een maand voorbij!! Voor je het weet, ben ik er weer om je te gaan vervelen;)

Het is ook alweer even geleden dat ik een berichtje heb geplaatst. Ja dit komt omdat ik vorige week niet iets super spannends had wat ik nou gelijk wou delen! Maar na twee weken heb ik genoeg te vertellen=)

Eerst maar over de stage dan...
Vorige week, de derde stage week dus, was het nog rustiger dan rustigg... De twee afdelingen Interne Geneeskunde/Chirurgie en Chirurgie, waren samen gesmolten omdat er zo weinig patienten waren.. Wat volgt is dus al het personeel van twee afdelingen op één afdeling wat resulteert in 25 (ja ik heb ze weer geteld:P) zusters op 12 patienten.... Nou je kan je dus indenken dat er weinig te doen was...
In het begin van deze week dacht ik ook weer van oo.. dat wordt weer een saaie week. Maar op maandagochtend kreeg ik te horen van de zuster van de opleiding dat ik deze week mag staan op de opname. De opname, ook wel ‘de Poort’ genoemd, is een soort spoedeisende hulp maar dan niet voor acute ongevallen maar voor zieke mensen die bijv. doorverwezen zijn vanuit de huisarts of poli.
Ik heb mij erg vermaakt deze week! Je stond met twee zusters en een arts-assisstent. De zaken die een verpleegkundige zou doen mocht ik allemaal doen=). Je komt ook veel verschillende ziektebeelden tegen etc. En de arts-assistent legde ook veel uit als ik er naar vroeg, het medische interesseert me nog steeds!
Gelukkig is het deze week ook weer drukker op de afdeling boven, dus de afdelingen gaan waarschijnlijk volgende week weer opsplitsen, jeej dan hebben Eva en ik weer wat te doen! Gehee...
Ook mogen Tom, Eva en ik omstebeurt op de verloskamer, dit willen wij omdat we dan mee mogen met de medische zending! Jeeej. Jammer genoeg mag dit maar met zijn 2-en... dus willen Eva en ik ergens in november op medische zending en Tom gaat misschien dan eerder met een andere stagiaire.. Met zo’n medische zending ga je het binnenland in en helpen met bijv. bevallingen... zooooo vet!!!!!!!!!!!!!!
En verder zijn we bezig met een onderzoek, wij willen een begeleidingsplan opstellen voor Nederlandse HBO-V studenten in het Diakonessenziekenhuis.. naa ook een mooie uitdaging!

Maar genoeg over mijn stageee. Wat doe ik zoal na mijn stage... nou op een doordeweekse dag niet heel veel. Soms internetten, boodschappen doen, beetje uitgaren van de stage, snel eten omdat we moeten salsa-en etc. Hmm jaa de salsa les gaat nog steeds goed hoor!
Jammer genoeg zijn vorige week dinsdag onze onderbuurtjes teruggevlogen naar Nederlandd.. Maandagavond waren we nog gezellig uit eten geweest=) Het was gezelligg!!
Vorig weekend hebben we lekker rustig aan gedaan.. Vrijdags zijn Eva en ik wezen winkelen in Paramaribo.. Ook weer een ervaring rijker zegg, je hebt namelijk allemaal kleine winkeltjes met heeel veel truitjes, die allemaal best mini zijn.. Maargoed Eva heeft flink geshopt=) Ik heb het bij een paar ansichtkaarten gelaten.. saai:P En zaterdags zijn we uitgeweest naar een grote nieuwe discotheek hier, ZaaZaaZuu. Nou best leuk=) Echt een super grote zaal met hippe muziek en dan nog een zaaltje met salsamuziek.. We waren met vier andere meisjes waarvan we twee kennen van het ziekenhuis,het was gezellig:)!

Nou en deze vrijdag zijn we naar Santigron gegaan met een meisje die wij hebben leren kennen. Sabine doet allerlei dingen als vrijwilligerswerk, zo ook het begeleiden van de kindjes in Santigron met het spelen van spelletjes. Nou wij wouden daar graag mee helpen! Het was dan ook echt leuk! De kindjes waren allemaal heel lief en heel erg enthousiast over alle spelletjes. Het slagballen was heel leuk! Maar wel heel vermoeiend in de brandende zon.. pff.. En de kids vonden het ook geewelldig om op stelten te lopen. Het liefst allemaaal tegelijkertijd.. (uhuu en ik maar vasthouden:S) Ook het tussendoor de benen kruipen was een favoriet. Ook het liefst allemaal tegelijk.. naaa mijn benen zitten er gelukkig nog aan! Bij het weggaan was het ook grappig, de kindjes wouden allemaal mee, dus heeel de jeep zat vol met kinderen.. jammer voor hun maar ze moesten er weer uit..
Ik vond het in aanraking komen met de bevolking heel erg speciaal, want als je als toerist het dorpje komt bekijken is natuurlijk veel anders dan dat wij nu gedaan hebben. Duss het wass superrr!
Nou en ’s avonds hadden we eerst weer gesalsa-ed en daarna was het karaoke night. Hehe best leukk hoor, we hebben aardig wat meegezongen! En voorall toen op het laatst (we wouden net weg gaan) Blof met Aan de kust kwam. Superrr kikkke! Haha :)

En zaterdag zijn we dan meegeweest met de afdeling naar Babunhol. Babunhol is een heel mooi stukje natuur met een strandje. De locatie straalde heel veel rust uit (zie de foto’s, te mooi he!) We hebben hier heel de dag lekker gerelaxed en gezwommen. Geweldig!!!

Oooja en mocht je graag een muziekje willen luisteren, het lied van,
Da’ville/Sean Paul, Always on my mind, moet je dan echt even downloaden! Ik weet niet of hij in is in Nederland? Maarrr hier is hij super hip! Echt geweldig lied.
Nouuuu en dat was het weer.... maandag begin ik aan mijn 5de stage week alweer!..

Kussie.xx

  • 24 September 2007 - 09:35

    Therese:

    Heeeey annie en de rest:p
    Alles goed? Echt mooie foto's zeg schitterd:D. Echt wel beter joh dat je het nu wat drukker gaat worden op de dienst, dan heb je tenminste het idee dat je iets nuttigs doe:P
    HI gaaf joh dat je volgende week naar BRownsberg gaat dat is echt kei mooi he met die watervallen enzo. Ik ben namelijk ook bezig om excursies op te zoeken voor paramaribo:p Brownsberg en overbrigde en java savana en de ragheivallei zijn kennelijk echt schitterd. HI meid geniet ervan he
    En tot over drie maanden. Love you babe
    En groetjesn aan tom en eva
    Dikke knuffel

  • 24 September 2007 - 10:04

    Geert:

    Hoi Annemarie!
    jaloersmakend gewoon, die foto's en verhalen. Maar erg leuk ook om te lezen. Er spreekt een erg leuke sfeer uit en volgens mij heb je het daar goed naar je zin. Goed trouwens, dat jullie wat extra dingen kunnen gaan doen. Het lijkt me heel gaaf om mee op zending te kunnen gaan. En ik begreep ook dat jullie op de verloskamer gaan werken. Heb ik heel goede en nog steeds levendige (sprak opa) herinneringen aan.
    Ben benieuwd hoe het gaat met het ontwikkelen van jullie programma voor stagiaires, en hoop dat je ook nog voldoende (intelectuele) uitdagingen hebt op stage daar.
    Heel veel groeten van
    Geert

  • 24 September 2007 - 10:31

    Adrie Sanders:

    Hartstikke leuk om je verhalen te volgen . Zo te horen heb je het heel goed naar je zin daar hè?! Ook geweldig mooie/leuke foto's hoor. Mooi land hoor!
    Veel plezier nog daar.
    Groetjes Adrie.

  • 26 September 2007 - 15:11

    Lian:

    de weken schieten zeker al op, ook voor ons. Nog even en dan kunnen wij zien hoe of dat jullie het daar maken, groetjes lian

  • 30 September 2007 - 08:28

    Anita:

    Hoi Eva (en de rest natuurlijk)

    Zo te zien vermaken jullie je eigen wel.
    Geniet ervan voor je het weet is het weer voorbij.

    Groetjes Jos -x- Anita -x- Monique -x- Susan en Tamara

  • 01 Oktober 2007 - 10:38

    Marieke:

    Heeeeey die Annemartitiiiii ;-)

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar! En echt súpermooie foto's!

    Knuffels, Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2007

Aan alles komt........................... een eind

11 December 2007

Trippin'

26 November 2007

Jarig op Blanche Marie

11 November 2007

Stoelmanseiland =) !!!!!!

30 Oktober 2007

Vakantieee! RelaXXenn
Annemarie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 21594

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: