Brownsbergg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemarie Jonge - WaarBenJij.nu Brownsbergg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemarie Jonge - WaarBenJij.nu

Brownsbergg

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

02 Oktober 2007 | Suriname, Paramaribo

Heee!!

Hoe gaat het met jullie? Mooi weer daar in Nederland of wordt het toch echt herfst? Zag net op het journaal dat jullie regen met 15/16 graden hebben:P? jeej;) Hier is het weer nog steeds hardstikke mooi. Het is hier de droge tijd dus dat betekend dat het weinig regent, nah dat klopt maar toch heb je wel eens in de twee dagen een bui hoor. En verder altijd temperaturen tussen de 30 en 35 graden.. poehh...
Nou en nu weer een verhaal over wat ik heb gedaan afgelopen week...

Op stage stond ik weer samen met Eva op chirurgie.. eigenlijk is het nog steeds niet erg druk dus veel hebben we niet gedaan, wel hebben we veel interviews afgenomen voor ons project (tijd zat!).
Deze week sta ik alleen op chirurgie omdat Eva op de verloskamer staat.. damnn saaiii!! Maarja volgende week mag ik en staat Eva weer alleen... en dan nog een weekje samen en dan vakantie! YEAH!! Daar ben ik wel aan toe, lekker relaxennn!
Ook hebben we vrijdag moeten afdansen.. aaah ik haat afdansen! Veelste engg.. maargoed het ging allemaal prima en ik had mijn mooie witte jurk eens aan gedaan=) hebk hem toch niet voor niets gekocht gehe..

Nouu en toen zijn we dit weekend naar Brownsberg geweest!! Brownsberg is een natuurreservaat in het tropisch regenwoud. Wandelpaden en wegwijzers voeren je langs de hellingen van de berg naar watervallen en uitkijkposten.
Dat hebben we gewetenn!!! We zijn weer met Rehanna geweest, wederom ergg gezellig. Er waren ook nog drie meisjes van de salsa mee en nog een nederlands koppel en nog wat surinamers.
Nou de eerste dag hebben we al veeeel gelopen. We gingen namelijk naar twee watervallen. De ireneval en de leoval. De ireneval was het verst lopen. Om je een idee te geven, 60 min heen dalen en 70 minuten terug klimmen!! AAAAh, ik voelde het wel in mijn benen hoor, maargoed verstand op nul en lopen. En de leoval was iets minder ver maar niet minder mooi! We hebben goed kunnen afkoelen onder de watervallen want damn, die zijn best koud.
Wat ook erg grappig was, was dat Eva en ik ontzettend nodig moesten plassen. Eva had plastuiten meegenomen van thuis. Duss wij met ons tuitje achter de boom, hahahhaah we hebben staan plassen net als jongens! Damn, wat een ervaring zeg;)
Nou en ’s nachts sliepen we gezellig met zijn allen in een slaapkamer. Wat ook echt een aparte ervaring was, was dat je nachts de brulapen en de boomkikkers kon horen.. ja dan heb je echt het gevoel dat je in de jungle zit. De volgende ochtend gingen we om 6 uur kijken naar de zonsopgang... wow.. zooo mooi.. dan besef je pas hoe lucky je bent dat je dit mag meemaken. Geweldig!!!
Toen de zonsopgang voorbij was zijn Eva en ik gaan chillen op het balkon in de hangmat.. konden toch niet meer slapen... later kwam de rest ook en veeel later gingen we op pad naar de kumbu waterval.. Jammer genoeg was er bij deze niet veel water (droge seizoen) maarr de tocht er naar toe was erg mooi (ook best vlak gelukkig:-)) en ik heb nog geschommelt boven de waterval.. Jaa hardstikke veilig hoor mama! Haha.
En in deze dagen hebben wij verschillende dieren gezien.. Ehm paar apen in de bomen, gifkikkers, spaanse dames (vieze sprinkhanen), gekko’s, hagedissen en op het laatst heb ik een slang gezien! Jaaha, hij was net bezig met het opeten van een veel grotere kikker.. best sneu.. zie je zo die pootjes nog bewegen van die kikker.. agja dat is de cirkel van het leven he :D En nee spinnen heb ik niet gezien.. alleen in een potje (die al lang dood was). Maargoed die ga ik vast nog wel zien als we naar Isadow gaan in de vakantie (is ook in het binnenland).
De heen en terug reis waren oke. Je zit wel in een gammel bussie op de bauxiet weg (rode wegen) en het lijkt of je constant op een trilplaat zit maarr, ik vind dat eigenlijk helemaal niet vervelend! Met een leuk muziekje erbij geniet je nog het meest, echt waar hoor!

En dat was het dan wel weer.. we hebben nog veel mooie dingen in het verschiet!! Vakantie met daarin Isadow en dolfijnentour, medische zending in het binnenland, dan met mijn verjaardag willen we naar de Blanche marie watervallen ( moet zooo mooi zijn), dan nog misschien Tonka eiland, ehh nou en verder hebben we het nog niet echt vast gelegd maargoedd genoeg te doen! Volgend weekend in ieder geval lekker eens aan het zwembad liggen (bruiner worden), boodschappen doen en zondagochtend weer vroeg in de bus naar Overbridge. Is ook een soort White beach. Wel erg gezellig want we gaan met 10 andere meiden die we weer van vanalles kennen duss komt goed!
Nu nog een weekje alleen overleven op de afdeling hihi!!

hopelijk gaat het met jullie allemaal ook goed en ik denk echt aan jullie hoor!
Doeidoeii xxx

  • 05 Oktober 2007 - 09:08

    Adrie:

    staat je goed..die jurk (m. monroe 2007).
    leuk verslag van je avonturen en weer hele mooie foto's. je snapt niet dat dat gaat hè ?!?! met die slang en die kikker?!?!
    Veel plezier nog en werk ze !!
    Groetjes adrie.

  • 06 Oktober 2007 - 18:04

    Sanne:

    Heej
    Oh echt geweldig die verhalen, ben echt jaloers!! Als ik dit allemaal lees denk ik van was ik maar meegegaan!!!!haha...echt geweldige foto's en nog gefeliciteerd dat je da dansen hebt gehaald!!! Blijf vooral foto's maken, maar niet meer van een slang die een kikker eet haha is niet zo geweldig om te zien;) Nog heel veel plezier en mis jullie!!!!!

    Dikke kus en knuffel Sanne

  • 07 Oktober 2007 - 08:20

    Anja:

    hoi an,super mooi verhaal en heb eindelijk de aap gevonden,tegen de boom. Je jurk stond ook super,maar die foto van jullie drieen ,met je pet op vind ik ook echt gaaf,An op safari.Lekker afgekoeld onder de waterval?brrr wel hoog zo boven de waterval.Nog veel plezier dit weekend en succes op de verloskamer.
    Groetjes papa en mama

  • 07 Oktober 2007 - 15:23

    Bart:

    Hee schatje :) het wordt met de week spannender allemaal, genoeg te beleven en je begint al aardig bruin te worden, nice hoor :P je tanden staken al mooi af vrijdag ;) Ik mis je dus spreek je snel :) XX

  • 07 Oktober 2007 - 20:03

    Ronnie:

    Hoi Zusssie!

    Super gaaf hoor! Ik ben echt super jaloers dat k nie daar door de rimboe aant lopen ben, ziet er mega vet uit! Als je dan zo over de jungle kan uitkijken naar de opkomende tijd, damn, that'ss soo nicceeee!

    Ik ga ook nog wel even een mailtje sturen snel hoor, heb die van jou al wel gelezen hoor ;)

    Ik kan me voorstellen dat je zin hebt in vakantie, vet gave dingen zien, genieten van de omgeving, stoere watervallen bekijken, bergen beklimmen, bamboe hakken, wat wil een mens nu nog meer? hihi, wij gaan samen nog wel een xtje op vakantie ook dat soort vette dingen doen! ik ga nu maar weer even naar bed, morgen weer een drukke (lees luie) dag!

    groetjesssss en kusssjesss xxxx

    je kleine broertje

    Ronnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2007

Aan alles komt........................... een eind

11 December 2007

Trippin'

26 November 2007

Jarig op Blanche Marie

11 November 2007

Stoelmanseiland =) !!!!!!

30 Oktober 2007

Vakantieee! RelaXXenn
Annemarie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 21596

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: